Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев връчи отличието на Милена Димитрова от отдел „Корпоративни комуникации" в Лидл България

Лидл България получи поредното признание за социално отговорната си политика. На тазгодишните награди за отговорен бизнес, организирани от Българския форум на бизнес лидерите, най-голямата социално отговорна инициатива на компанията „Ти и Lidl за по-добър живот“ бе отличена в категорията „Инвеститор в обществото“, след оспорвана конкуренция с общо 29 други кандидатури.

През 2018 г. се проведе второто издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“, което за поредна година бе в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.

Инициативата отразява стремежа на Лидл България да допринася за по-пълноценния и качествен живот на хората в различни региони в страната, като подкрепя социално значими проекти на граждански организации в следните 4 области: образование, околна среда, култура и историческо наследство и активен начин на живот.

До този момент, в рамките на своите две издания през 2017 г. и 2018 г., „Ти и Lidl за по-добър живот“ е подкрепила общо 51 социално значими проекта от цялата страна. Всеки един от тях е финансиран със сумата до 10 000 лв., а общата стойност на финансираните проекти през двете години е близо 390 000 лв. Това превръща инициативата в най-голямата у нас грантова програма на компания, финансираща граждански организации.

Пряко „Ти и Lidl за по-добър живот“ е подобрила живота на 12 500 човека и е повлияла на още 95 000. Сред тях са 3 000 русенци, които станаха част от проекта „Периметър здраве“ в Русе и участваха в различни спортни активности като състезания по воден слалом, велошествия, крос преходи и много други спортни инициативи. Над 2000 деца и родители от Пловдив пък спортуват благодарение на комбинираната спортна площадка, изградена в детска градина „Малкият принц“. Повече от 16 000 ученика трупат географски познания по модерен, иновативен и ефективен начин благодарение на проекта „Поколение на иновациите“ на „Български географски портал – Географ БГ“. Отново благодарение на инициативата и проекта „Светът на слепите хора“ други близо 3 000 деца и техните семейства опознават света на хората с нарушено зрение и се учат да реагират правилно при срещата си с тях.

От двете издания на „Ти и Lidl за по-добър живот“ най-много са подкрепените проекти в областта на Образованието – 24, следвани от Активния начин на живот – 12, Околната страна – 8, и Култура и историческо наследство – общо 7. Финансираните проекти са от 29 населени места в страната. Сред тях има и граждански организации от по-малки населени места като селата Бяга, Ясен, Куртово Конаре, Долни Вадин, Могилица и Чупрене, където с помощта на Лидл България местните граждански организации допринасят за по-добрия живот в своята общност.

Снимка: Български форум на бизнес лидерите

Сподели!