Проектът е финансиран по програма „Знания за успех” на Фондация „Работилница за граждански инициативи”, с финансовата подкрепа на SAP Labs България. Той е естествено продължение на проекта „Виртуалната библиотека – условие и необходимост”, финансиран от ФРГИ с финансовата подкрепа на SAP Labs България през учебната 2012/2013 година. За резултатите от проекта и неговата необходимост, разказват Ростислав Павлов и Ванушка Димитрова. „Тази финансова помощ помогна за решаването на проблема – липса на читателска култура в ежедневието на днешния ученик, а една от основните причини за него са лоши условия в библиотеки и читални. До момента в училищната онлайн библиотека има въведени още 1500 тома по дейността „Виртуалната библиотека – обогатяване на информационната база”. Създадената виртуална читалня, която е уютна работна среда не само за фокус групата, но и за всички ученици от Гимназията, допълва училищната среда на обучение и интелектуален отдих. Модулните маси, столовете, секцията, са мебелите, които създават съвременна атмосфера, допълнена от електронните четци, лаптопа, проектора, принтера. Тази читалня се превърна в място за семинарите по проекта – „Книгата като ценност на младия човек в съвременния свят” и „Съвременни проблеми на книгата – адаптирани книги и електронни книги” и дискусиите „ Предимства и недостатъци на иновативната и традиционна книга” и „Четене или гледане на филмирани книги”. Чрез тези дейности се създадоха условия за повишаване на уменията за работа в екип, за отстояване на избрана позиция и мотивираност за избор на осмислено свободно време. За учениците от уязвими групи е важна темата за четенето и избора на книга. Чрез участието си в семинарите те разсъждаваха по проблемите, свързани с ценностите и книгата като част от тях. Електронният четец е провокативна технологична придобивка, която приема функцията на мотивация за четене. Когато ученикът осмисли четенето, като необходимост, ще обърне поглед и към книгата Виртуалната читалня е възможност за достъп до информация чрез интернет пространството, а работното място, оборудвано с лаптоп и принтер, дава възможност за самоподготовка за учебния процес. Така младите хора успяват да преодолеят усещането си за социална неравнопоставеност. Неблагоприятната семейна среда, бедността, ниските доходи водят до лишения, които влиsят на подрастващите. Те растат демотивирани, затворени в себе си или агресивни. В семейството не се формира необходимата култура на четене. На учениците им липсват умения за търсене и обработване на информация. С този проект се дообогати и разви идеята от миналогодишния проект. Постави се и ново начало, важно за развитието и персонализираното бъдеще на ученика.“

Сподели!