Близо 30 000 лева получават три проекта в област Габрово по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“

Близо 30 000 лева получават три проекта в област Габрово по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“

Проектите са в подкрепа на активния начин на живот и гражданската ангажираност в местната общност

Три проекта в област Габрово ще бъдат реализирани с подкрепата на седмото издание на инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“. Те ще получат 29 740 лева финансиране, като целта им е да окажат положително въздействие върху местната общност чрез насърчаване на здравословния начин на живот и активното гражданско участие. Инициативите ще се реализират до края на 2025 г. и имат за цел да достигнат до 8 670 души в областта.

Одобрените идеи за област Габрово са част от общо 40 проекта, които най-голямата социално отговорна програма на Лидл България финансира тази година с общ фонд от 370 000 лв.

 Проектите са разпределени в пет тематични категории:

  • #BeLocal – 8 проекта се фокусират върху съхраняването и популяризирането на културното наследство и местните традиции.

 

  • #BeFair – 6 граждански идеи подпомагат социалното включване и подкрепата на уязвими групи.

 

  • #BeActive – 9 инициативи ще насърчават активния начин на живот и гражданския активизъм. В тази категория попада проектът „Заедно по-здрави!“, реализиран от Сдружение „ИМКА“. Той получава 11 800 лв. и е насочен към насърчаване на здравословния начин на живот сред децата, младежите и техните родители. Чрез образователни дейности и инициативи участниците ще получат ценни знания за ползите от активния начин на живот и балансираното хранене.

 

  • #BeGreen – 10 проекта ще насърчават устойчиви екологични практики, рециклиране и съхраняване на биоразнообразието. В тази категория попада проектът „Отпадъците като арт възможности“, реализиран от Сдружение „Шанс и подкрепа“ в град Трявна. Той получава 12 940 лв. и е насочен към промяна на поведението в общността по отношение на разделното събиране на отпадъци, рециклирането и повторното използване на ресурсите. В рамките на инициативата ще бъдат приложени нови възпитателни механизми, насочени към деца в училищна възраст, които ще ги запознаят с принципите на кръговата икономика. „Целим да подобрим околната среда, като предложим работещи механизми за устойчиво поведение“, споделят от организацията.

 

  • #BeVocal7 медийни и журналистически идеи ще развиват критичното мислене и ще повишават осведомеността по важни обществени теми. В тази категория попада проектът „Социално отговорни и граждански активни“, реализиран от медията „За Габрово“. Той получава 5 000 лв. и има за цел да повиши информираността по теми, свързани със здравеопазването, опазването на околната среда и общественополезните дейности. Чрез създаване и разпространение на полезни материали проектът ще насърчи активното гражданско участие и ще даде гласност на важни местни инициативи. „Вярваме, че последователната работа през цялата година и своевременното разпространение на видеа ще допринесат за по-голяма ангажираност и осведоменост сред местната общност“, споделят от екипа на „За Габрово“.

Тази година в инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“ ще се включи и т.нар. „Детектив на доброто“, който ще проследява проектите по време на тяхното изпълнение и ще се среща с хората, които ги реализират. Ролята на „Детектив на доброто“ е поверена на Георги Ненов, създател на подкаста „Свръхчовекът“.

Повече за най-голямата социално отговорна програма на Лидл България, както и кои са одобрените проекти, можете да видите тук.