Фондация „Работилница за граждански инициативи“ е единствен представител за България на програмата за дарения на лицензирани софтуери на НПО - TechSoup. Като такива ние се стремим всекидневно да подобряваме работата на гражданските организации у нас, като им предлагаме различни решения чрез продуктите в сайта на програмата. Разгледайте нашия каталог тук. Осъзнаваме, че организациите освен от безплатни ресурси, имат нужда и от информация, която да подобрява тяхната работа в неправителствената среда. По-долу предлагаме ценни съвети как да оптимизирате работата си, за да намерите и ангажирате нова аудитория, която да подкрепи вашата кауза.
Независимо дали се нуждаем от дарители, доброволци, членове на управителния съвет или застъпници, винаги е трудно да намерим „правилните“ застъпници на наша кауза. У нас нужда от подкрепа имат не малко хора и организации. С всяка изминала година инициативите се увеличават правопропорционално на нуждаещите се от подкрепа, като последните няколко години 2 големи кризи привлякоха вниманието на активните дарители и доброволци – ковид кризата и избягалите от войната украинци, потърсили убежище у нас.
За щастие, всички неправителствени организации имат равен достъп до различни комуникационни канали, с които да запознават хората със своите каузи и да активират ангажираността на гражданите. При наличието на толкова много възможности, НПО-тата трябва приоритизират усилията си. Организациите трябва да умеят да комбинират тези усилия с правилната методология. Така те ще спечелят повече поддръжници, но и ще намерят хора, които да се превърнат в редовни дарители. Ето и нашите съвети как да стане това:
Стъпка 1: Дефинирайте ясно мисията си
Знаете ли, че средностатистическият човек взема решение само за 7 секунди? Затрупан с вземане на постоянни решения и съобщения всеки ден, потребителят преценява информацията и взема мигновени решения по-бързо от всякога. Въпреки, че мисията на Вашата организация е важна и има дълбоко значение, привличането на вниманието на потенциалните поддръжници изисква бърза търговска презентация. Вашата мисия трябва да може да се обобщи в едно изречение, което да обяснява на кого служите, какъв проблем решавате и как го решавате.
Това послание ще послужи като силен и работещ инструмент, който да бъде използван във всички ваши комуникации. Ето примерна формула за създаване на силно послание:
Относно (каузата, която обслужвате), кой (тяхната нужда или предизвикателство, с което се сблъскват), (името на организацията) е (тип организация), която (проблем, който решавате) чрез (как уникално решавате проблема).
Пример:
"Мисията на Български дарителски форум е да съдейства за формирането на положително отношение на обществото към дарителството, да развива благотворителността в България като работи за подобряване на средата за дарителство, да предоставя платформа за контакти между дарителите за обмен и съгласуване на дарителски политики и добри практики."
Примерната формула отговаря на всички ключови за аудиторията въпроси - кой, къде, кога, как и защо. С нея ще спечелите вниманието на „вашите“ хора, тези които я припознават и ще я подкрепят.
Стъпка 2: Оптимизирайте уеб-страницата си
След като мисията ви е ясно дефинирана, включете я в стратегията на уебсайта на организацията. Средностатистическият посетител на сайт, който го посещава за първи път, решава дали иска да продължи да научи повече за вашата организация през първите 15 секунди, след като влезе в сайта Ви. Ето защо трябва да се уверите, че е структуриран по лесен за ориентиране и информиране начин. За да го оптимизирате и направите лесен за привличане на повече потенциални поддръжници, можете:
1. Подобрите времето за зареждане на страницата: експертите на Google са установили, че 53% от посетителите на мобилни уебсайтове ще напуснат, ако уебстраницата не се зареди в рамките на три секунди.
2. Добавите мисията на началната страница на видимо място.
3. Уверете се, че уебсайтът ви е лесен за навигация. Следващата стъпка на всеки етап от "пътуването" на посетителя през вашия сайт трябва винаги да е ясно видима. Добавянето на бутони с призив за действие директно под заглавието е добър начин да насочите хората към даряване, участие или научаване на повече за вас и вашата организация.
Стъпка 3: Привлечете повече посетители
След като мисията ви е ясна и уебсайтът ви е оптимизиран, можете да започнете да привличате правилните посетители към уебсайта си.
Входящият маркетинг е процесът на привличане на правилния човек, разработване на правилното послание и предоставянето му в правилното време. Работейки безпроблемно с тактиките по-горе, входящият маркетинг разчита на изяснени съобщения, за конвертиране на аудиторията въз основа на това, което вече знаем за нея.
Входящият маркетинг среща идеалната ви аудитория там, където се намира онлайн, и я подтиква да се включи чрез полезно, образователно и приложимо съдържание. Ето някои тактики за привличане на повече потенциални поддръжници:
• Постове в блогове: Пишете образователни и информативни публикации, за да достигнете до аудиторията в началото на нейното търсене.
• SEO /оптимизация на търсенето/: Уверете се, че аудиторията може да открие вашата организация при използване на Google търсачка.
• Социални медии: Достигнете до аудиторията си там, където тя е най-активна онлайн, според възрастта и приложенията, които използва например.
• Инфографики: Инфографиките са атрактивен и запомнящ се начин да подчертаете статистически данни, свързани с вашата кауза.
• Видеоклипове: Увлекателното и въздействащо съдържание визуализира вашата мисия и въздейства пряко.
• Подкасти: Бъдете иновативни и използвайте подкаст, за да разкажете успешни истории или за да информирате аудиторията си.
Стъпка 4: Ангажираност на стари аудитории и привличане на нови поддръжници
Помислете и за онези, които се интересуват от вашата мисия, но не са готови да се ангажират. Нормално е да отнеме време, преди посетителите на Вашия сайт да вземат решение да ви подкрепят. Първо трябва да изградите доверие у тях.
Трафикът на вашия уебсайт трябва да има ясни и приложими начини за ангажиране на заинтересовани посетители, различни от даряване или доброволчество. Интегрирането на формуляри в сайта може да бъде чудесен начин за привличане на първоначален интерес. Един от начините за стимулиране на попълване на формуляри е чрез прилагане на формуляр за абонамент за бюлетин във футъра на уебсайта ви, така че той да бъде ясна крайна стъпка в края на всяка уебстраница. Можете също така да "заключите" интригуващо съдържание, което да бъде безплатно срещу регистрация в сайта или регистрация в предстоящо събитие.
След като посетителят е изпратил формуляр, изпратете му имейл съдържание, което ще го насърчи да направи дарение или да стане доброволец. Това може да включва образователни материали, истории за въздействието или съобщения за важни събития и мероприятия. Това ще ви помогне да изградите доверие и привързаност към вашите идеи, а впоследствие и готовност да ви подкрепят.
Изготвяне на стратегии и развитие
Намирането на правилните хора, които вярват в работата, която вършите, предоставянето на правилната информация за действие и даването на ясни, приложими начини за включване, е наложително, за да постигнете устойчив растеж на вашата организация.
Разгледайте сайта на TechSoup България за още полезни ресурси и съвети.