С настъпването на новата година е време неправителствените организации да направим оценка на своето дигитално присъствие и да планираме накъде да насочим усилията си през следващите 12 месеца.

Има много неща, на които да обърнем внимание, включително актуализация на съдържанието в нашите сайтове, интеграция и оптимизацията на нови функционалности, почистването на остаряла или неизползвана информация.

По-долу Ви предлагаме да проследите няколко тенденции, които според сайта за технологични дарения на НПО, TechSoup, са най-ефективни за нашия сектор. Ще намерите още и съвети как да ги приложите в собствената си организация. А в каталога на TechSoup България може да разгледате полезни дигитални инструменти, от които да се възползвате безплатно. Приятно четене!

Начални Страници

Едно от често срещаните предизвикателства пред организациите с нестопанска цел, е необходимостта от увеличаване на трафика към техния уебсайт. Добър вариант да подобрите ангажираността на потребителите са началните страници (Landing pages). Това са страници, които дават основна информация за организацията, ориентират колебаещите се потребители със съдържание с висока стойност и подтикват към конкретни действия чрез призиви за действие (Call to action).

Целта на уебсайта е да позволи на организацията и на общността й да управляват информацията лесно. Оптимизираният, ефективен уебсайт на организация с нестопанска цел води новия потребител през отделни страници, които представят историята на организацията, видовете предлагани програми и различните начини за принос. Тези страници служат като обширен източник на качествена информация и предоставят възможности за повишаване на видимостта в търсачките при прилагане на ключови думи.

Понякога обаче може да се наложи потребителите да посетят няколко страници на даден уебсайт, за да разберат ключови аспекти на организацията, като например мисията, начините за участие и въздействието на потенциалната им подкрепа. Когато се опитвате да постигнете цели, като получаване на дарения или включване на доброволци, има опасност да оркажете бързо посетителя, ако той трябва да се рови из няколко страници, за да намери отговорите на всичките си въпроси. Използването на целеви начални страници за тези видове цели помага да се гарантира, че цялата необходима информация, заедно с възможността за предприемане на действия, е достъпна и ясна на една уеб страница.

Прилагането на стратегия за целеви начални страници, вместо използването на общите страници на уебсайта, може да допринесе за по-голяма ангажираност към вашата организация. Започнете, като определите основните цели на организацията, като например увеличаване на броя на даренията, приемане на повече доброволци или повишаване на осведомеността за програмите. За всяка цел, която идентифицирате, създайте целева страница, посветена на тази цел. Всяка целева страница трябва да има следните характеристики:

  • Кратък преглед на вашата организация: Предположете, че посетителят никога преди не е взаимодействал с вашата организация. Как можете да обобщите вашето въздействие в едно или две изречения, за да покажете кои сте и какво ви прави уникални?
  • Демонстриране на резултатите: В зависимост от тона и аудиторията, е добре нагледно да демонстрирате какъв би бил положителният резултат, ако повече хора ви подкрепят. За целева страница за дарения, можете да разкажете какво ще осигури дадено дарение. Например: 40 лева дарение изхранват четиричленно семейство за един ден.
  • Ориентиран към действие език: Посетителят трябва да има ясна представа какво искате да направи, след като прочете страницата. Включването на ясен, решителен език в заглавията и бутоните с призив за действие може да доведе потребителя до неговата цел или да му даде мотивация за действие.
  • Възможности за конвертиране: Целевите страници са създадени, за да насърчават ангажираността с вашата организация и да укрепват връзката между потенциалния поддръжник и вашата кауза. За да може тази връзка да бъде поддържана, трябва да знаете кой е посетителят. Всяка целева страница трябва да има формуляр, в който посетителят да въведе информация, като име и имейл адрес. За целева страница за дарения това може да бъде интеграция със системата за управление на даренията.

Персонализирана фотография

Друга тенденция, която забелязваме, е по-малкото използване на снимки от уебсайтове с готови фотографии и друго дигитално съдържание, и увеличаването на персонализираната фотография. Сайтовете с безплатни снимки като Shutterstock са чудесен ресурс, но изображенията няма да представят напълно работата, която вършите, и хората, на които помагате.

За организациите, които не разполагат с вътрешна библиотека от собствени изображения, ето кратък път за събиране на качествени, въздействащи снимки.

Огледайте всички изображения на вашия уебсайт и обърнете внимание как сте ги използвали. Има ли конкретна цел, за която служат? Дизайнът изграден ли е около определено оформление? Има ли пропуски, при които едно изображение може да помогне да се илюстрира въздействието на вашата организация, но то не е използвано по предназначение? Това ще бъде началният списък на видовете снимки, някои от които трябва да създадете сами.

Започнете да правите снимки! Въпреки, че много от последните модели телефони могат да се похвалят с впечатляващи камери, вижте дали можете да започнете да използвате DSLR например. Дори и без най-висок клас оборудване, можете да направите завладяващи снимки, като се съсредоточите върху неща, като правилно осветление, добра композиция и целенасочени снимки. В сайтове като YouTube има редица безплатни видеоклипове с инструкции, които могат да ви дадат достатъчно информация, за да се възползвате максимално от какъвто и да е фотоапарат в ръцете си.

С течение на времето ще усетите, че сайтът ви отразява истинския дух на вашата организация чрез реалните хора и места, на които помагате.

Бюлетин

Много организации с нестопанска цел използват доставчик на услуги за електронна поща, чрез който да изпращат периодични бюлетини, които отразяват свършената от тях работа и уведомяват заинтересованите потребители за предстоящите събития. Ако даден потребител се регистрира за бюлетина на уебсайта в промеждутъка между тях, е възможно да пропуснете първоначалния ентусиазъм, който го е подтикнал да се ангажира с вас. Като им изпращате автоматично имейл за добре дошли, можете да покажете най-важната информация за новите абонати, да им предоставите възможност да надникнат в съдържанието, което са пропуснали в предишните бюлетини, и да им предложите още повече начини да се ангажират с вашата организация.

Събития

Използвайте автоматизация, за да подобрите процесите за проследяване на събития. Като настроите предварително всички имейл комуникации (регистрация, преди събитието, в деня на събитието, след събитието), можете да продължите ангажираността си с участниците с максимална ефективност. По-голямата част от логистичната работа ще бъде свършена предварително и можете да се съсредоточите върху бърз последен преглед преди изпращане, с малки подобрения, за да гарантирате, че съобщението ви укрепва взаимоотношенията. Това може да ви спести часове труд, като същевременно укрепва връзката, която изграждате с вашата общност.

Възползвайте се максимално от тенденциите в уебсайтовете за 2023 г.

Надяваме се, че тези тенденции ще ви помогнат да генерирате идеи за това как можете да увеличите ефективността на своя дигитален маркетинг през 2023 г. Разгледайте каталога на TechSoup България, за да подобрите технологично своята работа!

Сподели!