През новата година България навлезе в поредната ковид вълна. Това е причината мнозина от нас да продължават да работят дистанционно, приемайки дома си като „нормално“ работно място. Новите варианти на вируса, в комбинация с все още ниския процент ваксинирани у нас, ни отдалечават все повече от времената, когато професионалните срещи бяха „лице в лице“ и организирахме срещи на живо с хората от нашата общност. В същото време влиянието на социалните мрежи се засилва. Те остават най-силното средство, с което да съхраняваме връзката с нашите публики и да разказваме за нашите каузи.
Ето защо трябва да се погрижим да увеличим влиянието и обхвата си, да следваме най-актуалните тенденции, за да останем близо до хората.
Представяме 4 актуални инструмента и стратегии в социалните медии за профили с нестопанска цел, които според TechSoupGlobal, ще увеличат популярността си тази година.
Хибридни събития
Хибридните събития са събития, които се провеждат едновременно онлайн и на живо. Те позволяват дистанционно участие на цялата ви общност/ аудитория. Успоредно с живата среща, те се излъчват онлайн и дават поле за дискусия между участниците, което помага на аудиторията да се обвърже по-лесно с преживяването. Пример за такава платформа е Twitter. В сферата на неправителствените организации у нас обаче тя не е толкова популярна, затова нейна алтернатива е социалната медия Instagram. Там можете да излъчите събитие на живо и да включвате експерти, инфлуенсъри и коментатори в жива онлайн връзка.
Аудио платформи за социални мрежи
Clubhouse и Twitter Spaces са двете новодошли в тази категория.
Clubhouse
Въпреки че може да не е известна за мнозина, Clubhouse привлича близо 2 милиона активни потребители седмично.
Clubhouse е „пространство за свободни аудио разговори с хора по целия свят“. По същество това е съчетание между стая за чат и подкаст; особеното тук е, че слушателите могат да отговорят вокално на говорещия.
Тъй като в приложението няма бизнес акаунти, всеки има право на достъп. Неправителствените организациите могат да се включат в Clubhouse, като създадат стая или клуб. Накратко, приложението предоставя платформа, в която една организация може да говори за себе си и да се свързва с нови съмишленици по значими каузи.
Twitter пространства
Twitter Spaces е нов начин за провеждане на аудио разговори на живо в Twitter. Наподобява Clubhouse, но разликата е, че тук не можете да се прехвърляте в други стаи във всеки един момент, в случай че предпочетете тази платформа като средство за комуникация.
Този нов набор от функции на Twitter позволява да хоствате събития на живо в рамките на вашата собствена съществуваща Twitter мрежа, така че да не се налага да изграждате аудиторията си от самото начало.
Понастоящем платформата се използва предимно от хора в света на криптовалутите и NFT, но се очаква това да се превърне в най-често срещаната платформа за организации с нестопанска цел, които пускат събитие на живо в социалните медии през 2022 г., тъй като изисква малко или никакъв опит в организацията или ресурси. Ето полезно ръководство за това как да хоствате или популяризирате Twitter пространство за вашата нестопанска или благотворителна организация.
Видео на живо в социалните медии
Организациите с нестопанска цел е добре да обмислят стартирането на повече видеоклипове на живо в социалните мрежи през 2022 г. Голямото предимство тук е, че последователите на вашия профил получават известие, когато се включите на живо. Алгоритъмът на мрежите предпочита видеата на живо пред предварително записаните и публикувани видеоклипове, затова достигате и до по-голяма аудитория. Facebook Live, който съществува от 2015 г., продължава да бъде популярна опция.
Можете да използвате Instagram Live, където има опция за набирате на средства за Ваша кауза. Видеоклиповете на живо получават средно седем пъти повече реакции и 24 пъти повече коментари в сравнение със записаното такова. Всичко това води до повече органични и по-ангажирани зрители на онлайн съдържанието на вашата организация с нестопанска цел.
Микровидеоклипове в TikTok
TikTok е все по-популярен начин за организациите по света да разпространяват информация по различни теми и каузи, чрез изключително кратки видеоклипове. Хаштаговете за използване и откриване на организации с нестопанска цел в TikTok са #nonprofittiktok #nonprofit #nonprofitsoftiktok. Хаштагът #nonprofit има 155,1 милиона гледания — това ясно ни казва, че организациите с нестопанска цел използват приложението и биват открити. В България приложението набира все по-голяма популярност, особено сред младежите, което го прави мощен инструмент за НПО-та, работещи с деца и младежи.
Кратките видеоклипове в TikTok са чудесен начин за споделяне на бърза информация за повишаване на осведомеността и образователна информация за вашата организация. Ето работен лист, който да помогне на организациите с нестопанска цел да мислят как да създават информативно и ангажиращо съдържание в TikTok.
Тенденциите, които споделихме тук, са само шепа от много други иновации, случващи се в света на социалните медии, а Фондация „Работилница за граждански инициативи“ като представители на TechSoup за България (платформа за технологични дарения за НПО) ще се опитваме да Ви държим в течение.