Това обобщи Мария Стоянова, член на СЕМ по време на дискусията „Анонимни ли са дарителите в медиите? “. По думите й „включително европейските директиви за регулации в електронните медии, позволяват обявяването на каузи и кампании за набиране на средства, без това да подлежи на каквито и да е санкции“. В подкрепа на думите на г-жа Стоянова е и твърдението, че от 2010 година няма санкционирана медия за съобщаване на фирми подкрепящи дарителство.

Дискусията, провела се днес в София, бе организирана от Български дарителски форум и имаше за цел да срещне гледните точки на организации от неправителствения сектор, медии и медийния регулатор СЕМ по въпроса защо в електронни медии да не бъдат цитирани имената на дарителите, както и: има ли забрана в Закона за радио и телевизия да се споменават имената на дарителите? СЕМ заплашва ли със санкции медиите в подобни случаи – колко санкции има досега? Какви са тревогите на журналисти и редактори, когато разказват на своите зрители и слушатели за дарителски инициативи и проекти?

По думите на Кирил Вълчев от "Дарик радио", медиите нямат причини да отказват да обявяват имена на фирми и компании подкрепящи дарителство. Илияна Николова, Изпълнител директор на ФРГИ и участник в дискусията, сподели, че „основната роля на медиите е да информира и възпитава, като предлага различна информация, включително свързана с важни за развитие на обществото, каузи и кампании“. Остава въпросът възможно ли е да се развива дарителската среда и гражданската култура в България, когато дарителите и организациите остават анонимни?

Сподели!