На 1 декември тази година отбелязваме Giving Tuesday /Дарителски вторник/. Инициативата насочва общественото внимание върху дарителството и цели да стимулира хора, общности и компании да даряват за различни каузи.

Giving Tuesday разчита чрез силата на социалните медии и мрежи да обедини хората около идеята за дарителството така, както популярните търговски събития като Черен петък и Кибер понеделник с хората около пазаруването. Затова се реализира непосредствено след масовите шопинг събития или в първия вторник след Деня на благодарността в САЩ.

От създаването си през 2012 г. досега инициативата се превърна в глобално движение, което събира все повече последователи. Като организация, развиваща дарителството в България, Фондация „Работилница за граждански инициативи“ /ФРГИ/ се присъединява към глобалната инициатива за втора поредна година. Тази година ФРГИ се включва с кампанията #GivingNoViolenceTuesday, която има за цел да  набере средства за превенция на насилието и тормоза в училище.

#‎GivingNoViolenceTuesday‬, организирана от Фондация „Работилница за граждански иницативи“, цели да намали проявите на агресия и насилие сред учениците чрез организиране на информационни срещи с психолози и педагози и чрез реализиране на конкурси, провокиращи учениците сами да дадат решение на поставения проблем. Предвижда се със средствата, набрани от кампанията да бъдат организирани инициативи за борба с насилието в училище в 8 български града: Видин, Лом, Монтана, Перник, София, Кюстендил, Дупница и Сливен. На местно ниво изпълнители на инициативите ще бъдат  Младежките банки, сформирани към младежки организации или местни фондации, които набират идеи, средства и сподвижници в подкрепа на каузи, важни за самите младежи. За всяко от отделните места са нужни 500 лева. Общо 4000 лева са необходими, за да има различни местни младежки инициативи срещу насилието в училище.

 През 2015 г. Giving Tuesday се отбелязва за четвърта поредна година. От първото си издание досега, инициативата е привлякла над 300 000 партньори от 68 държави, включително правителствени и неправителствени организации, малък и среден бизнес, както и големи корпорации. Във вторника след Деня на благодарността се отчита близо 470 % увеличение на онлайн даренията.

 

 

 

Сподели!