Създаването на нов подход към набирането на средства, който да е съобразен с ценностите и мисията на една организация - подход, който се фокусира върху изграждането на по-добри взаимоотношения с дарителите - е всъщност по-лесен процес, отколкото мнозина мислят. Започва се с тези три стъпки:

  • Намяване разходите за онлайн набиране на средства.
  • Използване максимално широк спектър от финансови инструменти.
  • Персонализиране на комуникациите с дарителите на всяко ниво.

Нека ги разгледаме по отделно.

---

1. Намалете разходите си

Онлайн набирането на средства изисква софтуер за обработка на даренията. Търговските компании, които продават този софтуер, са скъпи и начисляват такси за платформа или транзакция - или и двете. Освен това има и такси от трети страни, като например тези, които се начисляват от компаниите за кредитни карти. Всичко това се натрупва и преди дарението да е достигнало до вашата мисия, част от него е изчезналo. Това увеличава вътрешния натиск за набиране на повече средства.

Създаването на повече време и пространство за служителите, развиващи дарителството в дадена организация, започва с работа с платформа за набиране на средства за нестопански организации, съобразена с ценностите на съответната организация. Платформите за набиране на средства за нестопански цели не начисляват никакви преки такси. Още по-важно е, че интересът в случая е насочен към дългосрочното финансово здраве и мисия на вас и вашата организация, независимо от броя на транзакциите, които създавате.

2. Нека имаме различни възможности за даряване

Второ, изключително важно е да можете да приемате всякакъв вид финансов капитал, който дарителите искат да предоставят, включително акции, криптовалута или такава от мобилни приложения. Това е особено важно за по-младите дарители, които искат да дават каквото искат и когато искат. Те може да имат криптовалута, която да дарят, или да са във влака, когато са решили да дарят. Самоунищожително е да се предлагат само кредитни карти или PayPal като опция.

3. Персонализирана комуникация с дарителите

И накрая, организациите трябва да благодарят на дарителите и да разговарят с тях по личен и строго индивидуален начин. Широко разпространен проблем е неадекватните благодарности към дарителите. Всъщност "неадекватно" може да не е подходяща дума. По-скоро трябва да имаме личен подход и да познаваме добре своите дарители, за да знаем как да им благодарим.

Би било интересно да се види разликата във времето и енергията, които вашата организация изразходва за привличане на нови дарители, в сравнение с тези за изразяване на благодарност към съществуващите. Обикновено се благодари на най-големите дарители, но се пренебрегват средните и по-ниските нива на дарителство, а загубата на тези дарители е в основата на проблема.

Не му мислете много; просто го направете

Не е необходимо да правите всички тези стъпки наведнъж. Изберете една и започнете, защото традиционните практики за набиране на средства разочароват както организациите, така и дарителите. Каквато и стъпка да предприемете, тя ще започне върне човешкия облик в набирането на средства, като накара всеки дарител да се чувства познат и оценен.

В платформата за дарения на софтуери може да намерите различни дигитални решение, с които да подобрите отношенията си с вашите дарители. Разгледайте платформата тук.

Сподели!