Компанията е единственият български представител с номинация в престижния конкурс на авторитетната европейска ритейл организация EuroCommerce

14.11.2023 г., гр. София: Лидл България получи двойна номинация в първите награди "Бъдещето на европейската търговия" (Future of European Commerce Awards 2023), организирани от EuroCommerce. Компанията е единственият финалист от България. Този конкурс отличава иновативните примери от ритейл сектора от Стария континент в областта на устойчивостта, цифровизацията, ангажиране на общността и развитието на умения. Номинирането на Лидл България в две от категориите - „Устойчивост“ и „Ангажиране на общността“, е признание за компанията като пионер в тези области на развитие, не само на национално, но и на европейско ниво.

Номинацията в категорията "Устойчивост" е за най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България – „Ти и Lidl за по-добър живот“, която тази година претърпя мащабна трансформация. Програмата е водеща по устойчивост, обхват и въздействие в обществото ни, спрямо всички социално отговорни инициативи на компанията през последните години. Чрез подкрепа на граждански проекти в няколко тематични области, насочени към социални, културни и екологични проблеми, тя доведе до положителна промяна за местните общности, достигайки до над половин милион души в цялата страна. Общата социална инвестиция на компанията за 5 години достигна до 715 00 лв., дарени в подкрепа на 119 граждански идеи за промяна, а тази година Лидл България задели рекордните 365 000 лв. за новото издание на инициативата.

Втората номинация в категорията "Ангажираност на общността" е за програмата „Лидл Палитра“. Тя е събирателна за всички инициативи на компанията, насочени към различни целеви групи, които улесняват по-лесното им интегриране на пазара на труда. Чрез нея ритейлърът достига до широка аудитория, което дава възможност не само за по-добро разбиране на многообразието като ценност, но и за позитивна промяна на нагласите и преодоляване на съществуващите стереотипи и предразсъдъци. „Лидл Палитра“ включва различни активности, сред които собствените младежки програми, интеграционната програма за украински граждани, бягащи от войната, подкрепата за продължаване на обучението на ромски младежи и кариерното им ориентиране, и др.

Гала церемонията за обявяване на победителите в наградите Future of European Commerce Awards 2023 ще се проведе на 27 ноември 2023 г. в Брюксел.

За EuroCommerce

Първото издание на наградите "Бъдещето на европейската търговия" 2023 отбелязва 30-ата годишнина на влиятелната организация EuroCommerce. Тя играе ключова роля в оформянето на бъдещето на търговския сектор в Европа и в нея членуват национални асоциации и водещи търговски вериги от 27 европейски държави.

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 120 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Сподели!