Как да проведем успешна комуникационна кампания, свързана с „миграцията“ и „интеграцията“? Ако работата на Вашата организация е ангажирана с този въпрос и искате да създадете ефективна кампания, настоящата поредица с добри практики ще Ви помогне да си изградите по-добра стратегия. Поредицата представя фрагменти от Наръчник, изготвен по проект CLARINET*, по който Фондация „Работилница за граждански инициативи“ работи съвместно с няколко европейски партньори. Днешната статия разглежда темата „Публични събития“.
Има огромно разнообразие от кампании, проведени чрез публични събития и множество възможности да бъдат иновативни и успешни.
ОВЛАСТЯВАНЕ НА МЕСТНИ ОБЩНОСТИ
Събитията са идеалното средство за насърчаване на директния диалог и срещите между местната общност и мигрантите, като им помагат да се опознаят взаимно и да преодолеят стереотипите. Организаторите следва да използват привлекателни формати, които отговарят на нуждите и очакванията на различните целеви групи и които предлагат общи допирни точки между тях.
В този процес е важно както местната общност, така и общностите на мигрантите да бъдат пряко ангажирани и овластени чрез употребата на системен подход. Така овластените общности ще чувстват, че са част от процесите на взимане на решение и имат реални възможности за действие.
Инициативите следва следва да осигурят възможности за мигрантските общности да споделят елементи от собствената си култура или ако желаят, от техните лични съдби и преживявания, като същевременно насърчават местната общност да бъде любознателна и отворена към техните истории.
По този начин се променя връзката между приемащия/домакина и новопристигналия/мигранта, което позволява на мигрантите да се чувстват наистина у дома си. Процесът на овластяване следва да се възползва максимално от всички ресурси, които мигрантите могат да предоставят. Той следва да се съсредоточи върху споделянето на отговорността в обществото, в което живее човек и да повиши осведомеността за правата и задълженията му.
От теория към практика
Изградете и засилете подкрепата
Активното включване на общностите може да донесе силна подкрепа за Вашата кампания, но това предполага внимателно планирано действие. Наръчникът НИЕ МОЖЕМ! /WE CAN!/ дава някои полезни насоки, включително:
• идентифициране на организации, споделящи една и съща кауза и сформиране на мрежа;
• неформални събития за въвличане на гражданите;
• включване на групи хора с различен произход и компетенции;
• използване на онлайн средства за сътрудничество.
Осигурете “Инструменти за действие”
При организирането на събитие или поредица от събития може да споделите набор от маркетингови материали, които да бъдат използвани и адаптирани от участниците, както преди, така и по време на събитието. Можете да създадете нови събития, като предприемете действия в нови общности. Така ще създадете чувство за принадлежност. Приложените материали могат да включват: плакати, листовки и стикери; списък на съобщенията и лозунгите, които да се използват по време на събитията; мърчандайзинг (значки, ключодържатели, чанти и др.).
Примерни кампании, реализирани в рамките на проекта
• 3rd Annual World Refugee Festival
• open.heart – Mentorships for unaccompained minor refugees
• „Banonda“ – Dialog und Integration
РОЛЕВИ ИГРИ
Като част от процеса на повишаване на осведомеността, игрите (и по-специално ролевите такива) са привлекателни и поучителни за привличането на съмишленици и за генерирането на съпричастност. Те позволяват да поставите участниците по-лесно в обувките на мигрантите, принуждавайки ги да изпитат предизвикателствата и трудностите, пред които са изправени мигрантите в собствената си страна, по време на миграционния път или при пристигането си в Европа.
От теория към практика
Структурирайте играта си
За да създадете ролева игра или игра за миграция, трябва да планирате с внимание всички стъпки и взаимодействия, за да я направите ангажираща и смислена. Можете да разглеждате методологии и идеи в серия от онлайн ресурси:
• Пасажи /Passages/, от UNHCR превежда през процеса на създаване на игри, които спомагат на общностите да осъзнаят положението на бежанците
• Ролеви игри за граничен контрол от Amnesty International осигурява сценарии, по които се игаят ролеви игри, свързани с пътя на мигрантите
• В движение: дейност симулираща бежански поток осигурява подробни инструкции за разработване и провеждане на такива дейности
Примерни кампании, реализирани в рамките на проекта
Pobeg in beg / Escape and flight
Всички статии от поредицата можете да намерите на следния линк.
*Проект CLARINET има за цел да повиши осведомеността относно приносa на мигрантите към обществата на ЕС сред гражданите на Съюза. Проектът се ръководи от Община Лампедуза и Линоза, която си сътрудничи в многостранно партньорство със 7 други местни власти, разположени в гранични райони (гранични РП), 9 организации на гражданското общество (НПО), базирани в 8 държави от ЕС, и 2 международни мрежи. В България проектът се изпълнява от Фондация „Работилница за граждански инициативи", в партньорство с Община Бургас.