Историята, която ще Ви разкажем, е на семейство Михайлови, което живее в квартал Факултета. Семейството се състои от майка, баща и двете им деца. Красимира е ученичка във 2-ри клас и посещава редовно училище. За семейството е важно детето да се справя добре с учебния процес и да получава високи оценки. Към текущия момент, майката е в отпуск по майчинство със Славея, по-малкото дете в семейството, което е на 1 годинка. Бащата работи като таксиметров шофьор.
В ситуация на извънредно положение поради Covid – 19, семейството остава основно с финансов доход от майчинството на Митка. Училището затваря врати и Красимира остава да учи онлайн вкъщи. Бащата продължава опити да работи, като се старае да спазва правилата и инструкциите за предпазване от заразяване.
Събитията започват бързо да се променят и не след дълго квартала се поставя под карантина, с КПП и полицейски постове на границата на квартала.
Първоначално това не разтревожва толкова семейството, но работата на бащата започва да намалява. Заведенията са затворени, хората остават вкъщи, магазините затварят и придвижването с такси става ненужно. Настъпва момента, когато и бащата остава вкъщи. Оказва се, че семейство Михайлови не може да издържи без постоянни доходи повече от една седмица. Освен това семейството не разполага с компютър или лаптоп, на които по-голямото дете да учи от вкъщи уроците си. Имат само мобилен телефон. Мобилният интернет обаче е ограничен и скоро се оказва, че ученето от вкъщи представлява сериозна трудност за семейството. Майката получава информация за учебния материал спорадично на телефона си, като това зависи от връзката с интернет. През това време се налага да учи заедно с детето и да му обяснява новите уроци, което е сериозна трудност за нея по отношение на време, което трябва да отдели за запознаване с уроците на детето преди да му помогне и едновременно да полага грижи за по-малкото дете. Тази задача се оказва трудна за семейството и детето не успява да се справи добре с усвояването на учебния материал за текущата година.
В тази трудна ситуация за семейството, дейностите по проект „По-мощ за семействата от Факултета“ на Фондация Heced, финансиран по програма "ИРИС" успяха да подкрепят с подходяща за възрастта храна за Славея – ежедневно се предоставя супа, основно и десерт. Майката е консултирана как да осъществи регистриране на Славея в системата на детските градини и след края на майчинството да може да се върне на работа.
Сериозна подкрепа по проекта получи семейството с намаляване на образователните неравенства за Красимира, в следствие на недостъпното онлайн обучение в семейството, като детето активно участва в Лятна академия в периода 20-31 юли 2020 и продължава участието си 2 пъти седмичнo в занимания по български език и математика. Освен това Краси е едно от децата, които ще се възползва от абонамент „Уча.се“, който е предоставен за ползване на съседско до нея дете, с което ще споделят ползите от абонамента.
Петър работи след края на извънредното положение отново като таксиметров шофьор. Остава обаче усещането за намаленото количество пътници, които се придвижват с такси.
Семейството оценява подкрепата ни като навременна, изключително подходяща, достъпна и разбира се, запазваща тяхното човешко достойнство.