Източник: http://philanthropy.com/article/The-Big-Boom-in-Online-Giving/139965/ Даренията към НПО в различни размери са нараснали с 14% миналата година, показват две нови изследвания на The Chronicle Онлайн приносите към американски НПО нарастват много по-бързо от други видове дарения, показват две нови проучвания на The Chronicle. Използване на различни методи Сред техниките, помагащи на големите НПО, са намиране на хора, които са активни във форуми за онлайн застъпничество и търсене на начини те да бъдат превърнати в щедри дарители или пък молби за месечни дарения директно по пощата. Независимо колко продължава да нараства онлайн дарителството обаче, то все още представлява много малка част от бюджетите на повечето неправителствени организации. Средният дял е само 2,1% от всички частни дарения за НПО в проучването на големи организации. Но има и такива, които се представят много по-добре от останилите – Американската белодробна асоциация твърди, че близо 30% от даренията, които е получила, са направени онлайн. „Просто в днешно време хората даряват основно онлайн.“ – казва Джули Тейлър, директор на информацията за дарители в Фондация „Детска болница Сиатъл“, която е повишила даренията си с повече от една трета миналата година спрямо 2011 г. „Така се чувстват удобно да даряват в момента.“ Намиране на дългосрочни дарители Може би единствената категория НПО, която не е постигнала покачване на онлайн дарения през миналата година е свързаната с международната помощ. Това до известна степен се дължи на прираста на дарения към подобни организации през 2011г. след цунамито и земетресението в Япония.“ Американският Червен Кръст“ е една от организациите, която бележи голям спад в онлайн даренията миналата година – почти 70%. Много НПО увеличават онлайн приходите си, като убеждават хората да даряват месечно, на тримесечие или през друг определен период. Всъщност, 6 организации твърдят, че са получили поне половината от онлайн даренията си от хора, които са се съгласили ежемесечно или през определен период от време да бъдат изтегляни пари от банковите им сметки или кредитни карти. „Янг Лайф“, християнска организация, която работи за развитие на тийнейджърите, докладва, че е получила почти 175,000 $ от онлайн дарители, които са дарявали всеки месец през 2012 г., което представлява ръст от 42 % спрямо 2011 г. „Говорете, с която и да е неправителствена организация, която разчита на набиране на средства, и те ще ви кажат, че месечното онлайн дарителство е най-надеждното дарителство,“ казва Скот Нилсен, вицепрезидент, отдел „Развитие“. „Те са хората, които е най-малко вероятно да спрат да даряват.“„Янг Лайф“ активно промотира онлайн дарителството от 2009 г. насам, когато започва да включва информация за уеб сайта си на всички свои промоционални материали и принтирани програми за събития за набиране на средства. През декември 2011г. организацията модернизира сайта си, за да го направи съвместим с мобилни устройства и да рационализира информацията, която трябва да предоставят дарителите, преди да могат да направят своя принос. Сайтът също така улеснява дарителите да следят размера на даренията си всеки месец. „Идеята на онлайн дарителството е да направи целият процес по-лесен и по-ефикасен,“ казва г-н Нилсен. Как две организации набират 20% от всички онлайн дарения. Американска белодробна асоциация: 29,6% Даренията нарастват значително след като организацията променя сайта си, така че да се ползва по-лесно от мобилни устройства, като се отделя специално внимание на секцията за дарения. НПО-то също така се грижи за това призивите по и-мейл да могат да се четат лесно на таблети и смарт телефони. Дайрект Рилийф Интернешънъл: 21,3% Хората, които даряват за първи път след бедствията в Хаити и Япония продължават да даряват на организацията, предимно онлайн. Почивка от апелите Друга НПО, KQED, публична радио станция в Сан Франциско, е набрала $270 000 онлайн за година от май 2011г. , предлагайки на най-лоялните си слушатели необичайно поощрение: почивка от апелите. Дарителите на повече от $55 са получили достъп до специална онлайн радио честота, която не излъчва реклами, приканващи към дарения. Радио станцията също така експериментира и с подобни поощрения за дарители, които даряват месечно или годишно. „Хората наистина харесват програмата и след като са направили дарение просто искат да й се наслаждават без паузите за приканване да се дарява, които само съкращават самата програма,“ казва Майкъл Лупетин, вицепрезидент „Маркетинг и марка/бранд“. Онлайн даренията за KQED като цяло са нараснали с 10%, стигайки до $6,1 млн през 2012г. Много НПО насочват усилията си и към млади дарители Еврейската Федерация на Метрополитън Детройт е набрала $1 млн от онлайн дарения през 2012г., което е грубо два пъти повече от сумата от предишната година, като се е фокусирала върху дарители на възраст до 45 години или по-млади. Организацията използва социалните си мрежи, за да промотира серия от, както тя ги нарича, „Следващо поколение епични събития“, казва Лиза Кътлър, директор кампании и обществено развитие. Събитията, които са съпътствани от забавления и възможности за социализиране, са първата стъпка към усилията да се изгради по-силна връзка с младите дарители и те да бъдат окуражавани да даряват онлайн. Организацията, казва Тед Коен, директор „Маркетинг“, наистина се опита „да създаде стабилна онлайн връзка, която не съществуваше преди“ със социална група, която организацията упорито се опитва да превърне в свой верен поддръжник.

Сподели!