TechSoup е международна платформа за технологични дарения, която осигурява ценни ресурси на неправителствени организации под формата на лицензирани софтуери. С това подпомага тяхната дигитализация и улеснява работния процес и обмен на информация с вътрешни и външни аудитории. Единствен партньор и нейн основен представител за България е Фондация „Работилница за граждански инициативи“.

Как чрез предоставените инструменти НПО организациите могат да преструктурират дейността на своите работници дистанционно и да се включат в предпазните мерки срешу разпространението на коронавируса, четете в следващите редове.

В контекста на извънредната ситуация, свързана с разпространението на коронавируса в световен мащаб и обявяването на пандемия от Световната здравна организация, безплатните лицензирани софтуери на TechSoup придобиват особено голяма значимост. Тяхната дигитална функционалност доставя уникалната възможност на хора от различни НПО структури да работят от разстояние.

Поради специфичното естество на работа, не всички организации са способни да приспособят политиката си, така че да не се изисква постоянно присъствие. За други пък би отнело прекалено много време тепърва да започнат преход от работа в офис към работа вкъщи, защото развитието на коронавируса е изключително бързо и непредсказуемо, а времето за реакция се скъсява непрекъснато.

За тези от Вас обаче, които могат да реагират на спецификата на времето и да продължат да движат дейностите си, дори ако работниците им са ангажирани дистанционно, TechSoup осигурява обобщена информация на всички ресурси, с които разполага (повечето от тях безплатни). Това са опции, които могат да бъдат внедрени сравнително бързо във Вашите организации, без да е необходима почти никаква външна поддръжка и имат акцент върху решенията за отдалечена комуникация и споделяне на информация, докато трае пандемията.

ФРГИ предоставя на всички свои читатели преведена обобщената информация с леки корекции, като се позовава на описанието в следната статия от сайта на TechSoup .

Комуникационни решения за хора, работещи дистанционно.

Много организции се възползват от добрите комуникационни и колаборативни характеристики на Office 365 Nonprofit or G Suite for Nonprofits. Това е чудесно, защото могат по-лесно да реорганизират работата от вкъщи. Как те биха били полезни и за Вас, вижте в следващите редове:

Office 365

Всички Office 365 Business and Enterprise лицензи имат включен Teams , който може да се използва за:

• Сътрудничество по документи

• Споделяне на файлове

• Чат с членове на екипа или конкретни групи

• Домакински срещи

• Създаване на канали за специфични работни групи. Включват съхранение на документи, функционалност за чат и общи бележки.

 TechSoup провеждат две обучения за това как да използвате  Teams на Microsoft в Digital Skills Center:

Наскоро Microsoft публикува blog post за използването на Teams с цел да предпазим здравето си по време на опасното разпространение на коронавируса.

G Suite for Nonprofits

Ако вече използвате Nonprofit G Suite Basic, Google обяви, че предоставя безплатно първокласната функционалност на Google Hangouts Meet до 1 юли. Това включва възможност да се домакинстват виртуални срещи до 250 души и предаване на живо за до 100 000 зрители безплатно.

Ето и някои бързи и лесни за прилагане опции за тези, които все още не използват Office 365 или G Suite:

Zoom - платформа за видео и аудио конференции. Позволява онлайн срещи и групови съобщения. Може да се ползва от телефон, таблет, лаптоп, настолен компютър. Полезни съвети и трикове четете в публикация в блога на TechSoup.

Workplace – страхотна безплатна опция за нестопански организации. Прилича на вътрешен Facebook само за Вас и вашите служители и доброволци, но е на отделно приложение от личните Ви акаунти във Facebook. Проектиран е да помага на екипите да общуват, споделят и вземат решения заедно в онлайн защитено и лично пространство, като същевременно е независимо от останалите платформи за споделяне на имейли и файлове. В тази публикация в блога се уточнява как да използвате инструмента, за да останате свързани по време на огнището на COVID-19.

Slack - комуникационен ресурс, който помага на организацията да остане свързана чрез директни и групови съобщения, заедно с „канали“, които могат да се използват за дискусии по конкретни теми. Безплатна версия на стандартния план е достъпна за организации с по-малко от 250 служители.

TeamViewer - може да се употребява от Вашия персонал за дистанционно управление на устройства (независимо дали лаптопи или IoT устройства) или от работниците с цел да си сътрудничат помежду си, използвайки функциите за видеоконференции и онлайн сътрудничество.

Mobile Beacon – предлага безжични линии, които могат да свързват до 10 компютъра с активен или други устройства към Интернет чрез мобилната му широколентова мрежа, 4G LTE. Свободни са за споделяне или използване от различни служители навсякъде и по всяко време, което предполага голяма гъвкавост за хората в движение. Това улеснява и тези работници, които нямат достъп до бърз интернет в домовете си.

В следващата ни статия ще продължим темата и ще разясним как можете да споделяте и коригирате групово документи лесно в реално време – нещо, което е важно за големи проекти, с наближаващ краен срок или за да се обработи кандидатура за нов грант, например.

Сподели!