Запознайте се със Зоопарка във Варна - обектът, който има най-много гласове до момента в националната кампания на ФРГИ „Място в сърцето“. Повече за кампанията и останалите предложения на: www.myastovsarceto.bg Над 1500 гласа събра Зоопаркът във Варна в националната кампания „Място в сърцето“.  Любимото място на варненци изпревари по брой гласове финалистите от 12-те града, участващи в кампанията. Инициативата търси местата, който свързват хора и има за цел да върне духа и емоцията в сърцето на всеки български град. Научете повече за зоопарка и участието му в кампанията от неговия биолог -  г-жа Галина Василева. 1. Г-жо Василева, разкажете ни за Зоопарка във Варна и какво свързва хората с него? Общинско предприятие "Зоопарк-Спасителен център" стопанисва площ от 23 дeкара. Разполага с експонати на 60 вида, представени с около 300 броя животни. Ежегодно зоопаркът се посещава от над 145 000 варненци и гости на града. Зоопаркът  се е превърнал в част от живота на варненци. Излизайки на разходка в Морската градина за много варненци е станало навик да го посетят. Мисля, че нашият зоопарк привлича хората със своята кокетност, дължаща се на богата растителност, оригинално оформени тревни полета и красиви езера и разбира се, на този фон се наблюдават интересни животни. Даваме предимство на животните, защото в нашия век на силно разрастване на градовете и модернизиране на живота, човек все повече губи контакта с природата. Къде на друго място, ако не в зоопарка човек може да се срещне със своите любими животни. Освен като място за отдих и развлечение на деца и възрастни, зоопаркът играе роля в обезпечаването и съхранението на родните и екзотични животни, в това число редки и изчезващи видове. 2. Очаквахте  ли зоопаркът да бъде номиниран в националната кампания „Място в сърцето“? Логично, очаквахме номинация на зоопарка в националната кампания "Място в сърцето". По този начин си обясняваме и рекордния брой гласове. 3. Какво трябва да се подобри в зоопарка? Зоопаркът има нужда от редица подобрения на местообитанията на едри и дребни хищници и други ремонти и реконструкции. 4. Какво мислите за националната кампания „Място в сърцето“? Националната кампания "Място в сърцето" е проект, който провокира гражданската инициативност  и  екипът на зоопарка  го приветства и благодари на всички, които са гласували в наша подкрепа. 5. Защо хората трябва да подкрепят зоопарка в националната кампания „Място в сърцето“? Хората трябва да подкрепят Зоопарк Варна, защото най-важното е да се разбере голямото значение на зоопарка и да се  осъзнае необходимостта от съществуването му.

Сподели!