Доверието и съпричастността са основни движещи сили за успех на sms-кампаниите. За да се превърне този тип дарителство в добра възможност за набиране на средства обаче е необходимо да се въведат определени правила и стандарти за отчетност. Набирането на средства от sms-кампании в България увеличава своя дял в общия размер на даренията. Според данни от Българския дарителски форум за 2008 г. 6,25% от общия обем на дарения е от sms-и. За 2009 г. Единният дарителски номер (DMS) е акумулирал 250 000 sms-а и около 750 000 за 2010 г. Използването на смс като инструмент за набиране на средства е тенденция, която заслужава повече внимание поради две причини: очевидните предпочитания на гражданите към този начин на дарителство и необходимостта от регулиране на отчетността на тези кампании. Емпиричните данни в рамките на проект Индекс на гражданското общество, проведен от Институт "Отворено общество – София" и СИВИКУС през март 2009 г. показват, че гражданите предпочитат друг тип активност: "Участвали ли сте в някои от следните благотворителни или граждански дейности?" ... Пълният текст на материала на Десислава Христова можете да прочетете  тук.

Сподели!