Общо 16 учители, по двама от всяко училище, ще бъдат подкрепени да създадат училищен отбор по роботика, благодарение на програма „Роботика за България“. Учителите са от 8 различни училища в 7 града на страната. Очаква се в отборите на бъдат ангажирани над 40 деца на вързаст между 10 и 16 години.
Учителите ще получат детайлно обучение, както и 6-месечна виртуална подкрепа относно правилата на състезанието First Lego League. Всеки отбор получава и оборудване – комплект Lego с програмируем модул – SPIKE Prime, състезателно поле, както и възможност за участие във финалното състезание в края на следващата учебна година.
Освен това, новите отбори ще имат възможност да присъстват на тазгодишния фестивал по роботика, който ще се проведе в средата на месец юни. По този начин ще могат да обемнят идеи и практики с по-опитните отбори, подкрепени в предишни издания на програмата.
Екипите, които получават подкрепа в тазгодишното издание са избрани след предварително проведен конкурс.
Списък с училищата, които получават подкрепа:
- Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника, Бургас
- СУ „Владимир Димитров - Майстора”, Кърджали
- 120 ОУ „Георги Сава Раковски“, София
- СУ „Антим I”, Златоград
- ПГ „Генерал Владимир Заимов“, Сопот
- ОУ „Неофит Рилски”, Габрово
- СУ „Симон Боливар”, Пловдив
- 55 СУ „Петко Каравелов“, София
Повече за програма „Роботика за България“
Програмата „Роботика за България“ е по идея и инициатива на развойния център на SAP в България и се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“. Програмата цели да стимулира интереса на учениците към науката и технологиите. Тя е насочена към ученици между 10 и 16 години, както и към техните учители.
Програмата подкрепя мотивирани учители да изградят отбор по роботика в училището, където преподават, като за целта осигурява оборудване на дейността на един отбор по роботика, обучение и възможност за участие в състезания по роботика.
Така програмата си поставя за цел да създаде навици от ранна детска възраст за работа в екип. Заедно в група учениците конструират и програмират роботи, които изпълняват социално значими мисии, разработват своите първи научно-изследователски проекти. Философията на инициативата е децата да научават нови знания чрез преживявания.