Лидл България ще финансира реализацията на 31 социално значими проекта със сумата от 252 741 лв. в рамките на инициативата „Tи и Lidl за по-добър живот“. Кампанията се реализира в партньорството с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум и отразява стремежа на веригата да допринася за по-пълноценен и качествен живот на хората от всички региони в страната.
Инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“ събра 425 предложения от 142 населени места в цялата страна, които бяха оценени на три етапа. В първия етап проектите преминаха през проверка на тяхната техническа обезпеченост и наличност на цялата изисквана документация. До втори етап бяха допуснати всички проекти, отговарящи на административните критерии и те бяха оценявани от експертно жури - утвърдени лидери на обществено мнение и с подчертана експертиза в оценяването на социални проекти. В третия етап избраните проекти бяха представени пред служителите на Лидл България, които оцениха проектите в регионите, в които живеят, показвайки истински ангажимент към благосъстоянието на своя град и своята общност. Финалната селекция включва предложения от 18 населени места в страната, сред които по-малки градове и села като с.Ясен, област Шумен, гр. Генерал Тошево, област Добрич, с. Бяга, област Пазарджик и др. 16 са одобрените проекти в областта на образованието, 8 са с фокус здравословен начин на живот, 5 ще се грижат за опазване на околната среда, а 2 са насочени към съхранение на историческото и културно наследство. Вижте кои са финансираните инициативи тук.
„Ти и Lidl за по-добър живот“ е най-голямата и значима инициатива за компанията, която само за няколко месеца успя да обедини идеите и енергията на много съмишленици за изграждане на едно по-добро утре. Тя е естествено продължение на ангажимента, който ние, Лидл България поехме – с всичко, което правим, да помагаме на хората да водят по-пълноценен начин на живот, чрез развитие на местната общност и среда. И нашите усилия не приключват днес с избора на печелившите проекти. Сега ни предстои още по-усилена работа, за да видим тези проекти реализирани и да докажем на клиентите, че сумата, която сме отделяли от всеки техен касов бон, е инвестирана в нещо стойностно и значимо“, коментира Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Лидл България.
В периода от 1 май до 25 юни 2017 г. Lidl отдели по 3 стотинки от всеки касов бон в магазините в цялата страна и със събраните средства пое ангажимента да финансира проекти, свързани с образователни инициативи за деца, опазване на околната среда, култура, и историческо наследство, както и здравословен начин на живот. В този период неправителствени и граждански организации имаха възможност да представят свои проекти и да кандидатстват за финансова подкрепа в размер на максимум 10 000 лв.