До повече от 11 000 ученици от цялата страна достигнаха кампаниите срещу фалшивите новини, организирани в рамките на тазгодишното издание на инициативата „Журналисти в училище“. Кампаниите се проведоха в 24 училища в 20 различни населени места в страната. Идеите за тях са на ученици, които искат да предпазят своите връстници от атаките на фалшивите новини.

От ученически състезания, в които учениците са разпределени в отбори и имат за цел да познават коя новина е фалшива и коя не, през информационни табла и семинари до фабрикуване на фалшиви новини в училищната общност. Кампаниите имаха различни формати и продължителност. Ментори на учениците в провеждането име са 30 учители от различните училища.

Заключителното събитие от кампанията срещу фалшивите новини на учениците от ПГ по туризъм „Доктор Васил Берон“, Велико Търново с ментор г-жа Славка Проданова, премина под мотото „Заглавието, което продава“. На случаен принцип, ученици и ментори – журналисти от местни медии, бяха разделени в екипи. Всички екипи получиха един и същ текст, на който трябваше да поставят заглавие

В рамките на свoите инициативи, учениците каниха журналисти, свързани с наградите „Валя Крушкина – журналистика за хората“. Общо 12 журналисти станаха лица на ученическите кампании и се срещнаха с младите хора, за да поговорят за фалшивите новини и как може да им се противодейства.

Мария Чернева в откровен разговор за фалшивите новини с учениците от ГПЧЕ „Симеон Радев“, Перник.

По традиция, част от срещите започваха с образователния филм „Фалшивите новини и как да ги разпознаем“, създаден през миналогодишното издание на инициативата. 

Инициативата „Журналисти в училище“ се провежда за шести пореден път. Тя има за цел да повиши медийната грамотност на младите хора, да стимулира сформирането на гражданска позиция и да допринесе за кариерния им избор. Тази година разговорът за журналистическата професия напусна класната стая и се пренесе в студиото на Bulgaria on air.

Ученици от Националната финансово-стопанска гимназия станаха репортери за един ден.

Шестото поредно издание на инициативата акцентира върху развитието на умения у учителите да въвеждат темата за фалшивите новини в час и изграждането на ядро от активни ученици, които дискутират темата със свои връстници, но и ангажират цялата училищна общност с дейности за повишаване на медийната грамотност. Затова тази година инициативата премина под формата на ученически кампании срещу фалшивите новини. Освен че обхвана над 11 000 ученици, инициативата привлече други 1010 като свои посланици и организатори на кампании, а над 82 учители преминаха обучение за ментори.

„Журналисти в училище“ е част от Фонд „Валя Крушкина“ при Фондация „Работилница за граждански инициативи“. През годините активно участие в инициативата са взели повече от 7000 ученици от над 45 градове и села в страната.

Настоящето издание на инициативата се реализира с подкрепата на Telus International.

Сподели!