Съдържанието на вашия сайт е най-лесният начин да достигнете до сърцата и умовете на хората, важни за вашата организация. Уебсайт с чудесен дизайн и лошо съдържание е лош уебсайт. Обратното, ако е с лош дизайн и въздействащо съдържание може да не е непременно лош. Затова усъвършенстването на съдържанието ви е важно, ако искате да помогнете на вашата организацията да постигне желаните резултати. В следващите редове ще намерите 5 лесни начина как да подобрите съдържанието на сайта си за по-малко от час.
1. Направете пълен преглед на текущото съдържание и отбележете пропуските
Започнете с оценка на съдържанието. Кликнете върху всяка страница и опишете накратко каква информация дава тя. Това упражнение ще ви помогне да видите в какви области вашето съдържание е на достатъчно добро ниво и къде е нужно подобрение. Например, ако имате пет страници за историята на вашата организация, но само две, представящи услугите ви, вероятно ще откриете дефицит в съдържанието си. Възможно е също да откриете, че в някои страници липсва съдържание. Такива страници обикновено са често задавани въпроси или за представяне на екипа.
2. Проверете дължината на всяка страница
Повечето страници трябва да съдържат между 350 и 1000 думи. Ако някоя страница е твърде дълга, това може да отегчи посетителите и те да напуснат сайта. Ако страницата е твърде кратка, вероятно на хората ще липсва достатъчно контекст за темата, за да я разберат напълно. Освен това кратката страница не помага на сайта ви да се класира високо в ранкинга на търсенето чрез Google. Повече за възможностите, които предлагат от Google за НПО, научете тук.
3. Преглеждайте сайтовете на други организации от вашата сфера на дейност
Преглеждайки сайтовете на други организации със сходна на вашата работа, е добре да си отговорите на следните въпроси: Какво е съдържанието му? Как е фокусирано? Какъв е техният стил на писане? Често такъв преглед ще ви помогне да откриете повече пропуски в съдържанието си, а може да ви насърчи да създадете и нови страници. Научете всичко, което можете и го ползвайте във вашия сайт, докато правите подобрения.
4. Поставяйте снимки
На твърде много сайтове с добро съдържание липсват изображения. Те помагат на читателя да разбие монотонността на текста. Също така придават контекст на това, което потребителят чете и му помагат да се ангажира по-задълбочено със съдържанието.
В идеалния случай добавете ваши снимки, уникални за вашата организация. Ако това е невъзможно, потърсете други интересни и артистични снимки от сайтове като Unsplash и Pexels. Те са напълно безплатни и с високо качество.
5. Форматирайте съдържанието си така, че да се възприема лесно
Подходът на модерния интернет потребител е, че той сканира с поглед всичко. Страници с плътен текст с дълги абзаци са обезсърчаващи. Помислете за разбиване на съдържанието си в списъци, кратки абзаци и някои извадки с по-важните точки от текста. Също така помислете за удебелен шрифт за някои ключови изречения, за да се улесни сканирането и да се привлече окото на потребителя към тях.
Всяка от тези тактики може да се извърши за по-малко от час на страница и ще има огромно влияние върху ефективността на съдържанието на сайта ви. Винаги имайте предвид, че вашето съдържание се конкурира с други, за да задържи интереса на потребителя. По-добро съдържание означава повече полза за потребителите, което може да означава и по-голяма тяхна ангажираност с вашата организация. От своя страна това ще означава повече дарители, доброволци, съмишленици и др. Заслужава си времето да се уверите, че съдържанието ви е най-доброто, което може да бъде.