Основна цел на фонда е да се откликне на неотложна нужда за разрешаване на местен проблем.

1. Цел на фонда: 
Основна цел на фонда е да се откликне на неотложна нужда за разрешаване на местен проблем. 

2. Кой може да кандидатства? 
За финансиране могат да кандидатстват групи от граждани, настоятелства, клубове, читалища, сдружения, фондации или други граждански структури. Не могат да кандидатстват фирми, индивидуални граждани, институции. 

Срокът за изпълнение на проекта е до 5 месеца. 


3. Финансиране: 
Общият бюджет за безвъзмездната помощ за първата година е 15000 лева. 
Максималният размер на безвъзмездното финансиране на един проект е 1500 лева. Кандидатите е необходимо да осигурят най-малко 50% съфинансиране на разходите по проекта. Най-малко половината от съфинансирането трябва да е паричен принос на кандидата или партньорите. 

Недопустими разходи със средства от Фонда са: 
- административни разходи; 
- разходи за операции, лечение и други подобни; 
- индивидуални стипендии; 
- хуманитарни помощи от типа на раздаване на храна, дрехи, лекарства и т.н.; 
- разходи за издателска дейност; 
- международни пътувания; 
- строителство или ремонт на сгради; 
- закупуване на земя, сгради, превозни средства; 
- заеми и/или лихви по дългове; 
- глоби, финансови санкции и разходи за разрешаване на спорове. 

4. Начин на кандидатстване: 
Формуляр за кандидатстване, приложения и подкрепящи документи 
Проектно предложение се състои от формуляр за кандидатстване. Важно е в него да се съдържат цялата необходима информация, отнасяща се до проекта. (изтеглете формуляра за кандидатстване)

Формулярът за кандидатстване се изпраща като прикачен текстови файл на ел. поща:  konkurs@wcif-bg.org


Няма да се разглеждат проектни предложения, изпратени по друг начин или на друг електронен адрес. 

След одобрение и преди подписване на договор за безвъзмездно финансиране, кандидата трябва да представи копие от съдебното решение за регистрация. 

5. Оценка на проектните предложения: 
Оценката и одобрението за финансиране на проектните предложения става на два етапа: 
Първи етап: Групата на съветниците на ФРГИ разглежда и обсъжда постъпилите кандидатури и дава своите препоръки. 
Втори етап: Настоятелството на ФРГИ взима окончателното решение за финанасиране. 

Проектните предложения се разглеждат от Групата на съветниците на ФРГИ. Критериите за оценка и класиране на проектите са: 
а) Яснота и взаимовръзка между целите, дейностите и очакваните резултати по проекта; 
б) Ангажираност на общността в разрешаването на проблема – оценката ще бъде на база на предоставената информация за очакваното участие на общността в изпълнението на проекта, както и поетите партньорски ангажименти; 
в) Реалистичност на бюджета и на привлечения принос от организацията-изпълнител и партньорите й; 
г) Капацитет на организацията и участниците в екипа за изпълнение на предложения проект на база на досегашния им опит. 
Срокът за разглеждане и оценка на едно проектно предложение е до 6 седмици след подаването. 


6. Краен срок за подаване на проектните предложения: 
Кандидатстването за финансиране от фонда е текущо и няма краен срок.

Сподели!