Фондът има за цел да предостави възможности за развитие на деца и младежи от Домовете за деца и юноши (ДОВДЛРГ) в страната, като работи за тяхната социална адаптация, житейска реализация и подготовка за самостоятелен живот.

Цел на фонда

Фондът има за цел да предостави възможности за развитие на деца и младежи от Домовете за деца и юноши (ДОВДЛРГ) в страната, като работи за тяхната социална адаптация, житейска реализация и подготовка за самостоятелен живот.

Приоритети
През 2010 година Фондът ще насочи усилия за ресоциализацията и професионалната квалификация на децата от институциите, които или завършват училище или им предстои в близко бъдеще да завършат – във възраст 14-18 години – и са в етап, в който или трябва да решават въпроса за своето професионално обучение и реализация или трябва да напуснат Дома и да се влеят в „нормалния” живот.

Приоритетно ще бъдат разглеждани инициативи, които обединяват различни групи от хора и институции от едно населено място, обединени от идеята за подкрепа на децата, лишени от родителски грижи. Предимство ще имат и инициативи, които предлагат иновативни решения или алтернативни възможности за личностното развитието или профсионална реализация на децата.

Допустими инициативи и продължителност:
Предложенията за проекти трябва да включват добре обмислена, разумно разработена и взаимно допълваща се комбинация от следните видове дейности:

Индивидуална и групова работа
Проектът може да включват специализирана психологическа подкрепа за придобиване на нови социални или комуникативни умения. Примерно, групово-терапевтична или индивидуална ресоциализираща работа, арт терапия (основан на драма, музика, визуални изкуства) и други.

Професионална квалификация и/или преквалификация
Проектът дава възможност децата да се включат в организирани за тях курсове за професионална квалификация и/или преквалификация по професия или част от професия, които са достъпни на регионално ниво и са от интерес за младежите, както и са съобразени с местния пазар на труда.

Публичност
Организиране и провеждане на публично представяне на инициативата, общо събитие или празненство, в което се представят продуктите от инициативата и се привлича общественото внимание към проблемите на социализацията и подготовката за живот извън институциите.

Срокът за изпълнение на един проект е от 6 до 8 месеца.

Кой може да кандидатства?
За финансиране могат да кандидатстват групи от граждани, настоятелства, клубове, читалища, сдружения, фондации или други граждански структури. Не могат да кандидатстват фирми и индивидуални граждани.

Една организация/гражданска група може да кандидатства само с едно проектно предложение. Допустими кандидати са организациите или гражданските групи, които отговарят на всички посочени по-долу формални критерии:

а) Кандидатстващите организации или граждански групи трябва да бъдат неправителствени, нестопански, неполитически и нерелигиозни.

б) Кандидатите са официално регистрирани неправителствени организации и читалища, както и граждански групи, нерегистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел. От нерегистрираните групи се изисква да посочат име и адрес на регистрирана организация, която може да служи за партньор-посредник и да администрира средства от тяхно име и в тяхна полза. За партньора-посредник се прилагат същите критерии за допустимост за кандидатстваща организация.

в) Кандидатстващите организации трябва да работят или да възнамеряват да работят в сферата на социализацията и социалното включване на децата от институциите, както и да са готови да търсят активно участие на местни общности.

Финансиране
Общият бюджет за безвъзмездната помощ по настоящия конкурс е 26000 лева. Предвижда се да бъдат финансирани най-малко 5 проекта.

Максималният размер на безвъзмездното финансиране на един проект е 5000 лева. Кандидатите е необходимо да осигурят най-малко 30% съфинансиране на общите разходи по проекта.

Допустими разходи
- разходи свързани с провеждането на обучения, семинари, дискусии;
- разходи за материали и консумативи;
- разходи за информационни материали;
- административни разходи в размер до 10% от общия бюджет;
- разходи за командировки в страната;
- разходи за възнаграждения на специалисти, пряко ангажирани с дейностите по проекта;

Недопустими разходи
- предоставянето на социални услуги;
- разходи за операции, лечение и други подобни;
- индивидуални стипендии;
- хуманитарни помощи от типа на раздаване на храна, дрехи, лекарства и т.н.;
- разходи за издателска дейност;
- международни пътувания;
- строителство или ремонт на офис;
- закупуване на земя, сгради, превозни средства;
- заеми и/или лихви по дългове;
- глоби, финансови санкции и разходи за разрешаване на спорове.

Начин на кандидатстване

Формуляр за кандидатстване, приложения и подкрепящи документи
Проектно предложение се състои от Формуляр за кандидатстване. Важно е в него да се съдържат цялата необходима информация, отнасяща се до проекта. Моля, използвайте полетата под съответните точки във формуляра, за да впишете необходимата информация. Моля, спазвайте изискванията за оформяне на предложението:
- текстовият файл трябва да бъде попълнен в Word 2003 или по-ниска версия;
- използвайте шрифт Times New Roman, размер 11;
- резюме на проекта – до 1 стр.;
- пълно описание на проекта – до 7 стр.;
- бюджет на проекта – попълнена таблица;
- обосновка на бюджета – до 1 стр.

Изтеглете Формуляр за кандидатстване по този конкурс.

Формулярът за кандидатстване се изпраща като прикачен текстови файл на ел. поща: konkurs@wcif-bg.org

Няма да се разглеждат проектни предложения, изпратени по друг начин или на друг електронен адрес.

След одобрение и преди подписване на договор за безвъзмездно финансиране, кандидата трябва да представи следните подкрепящи документи:
а) Копие от съдебното решение за регистрация
б) Устав на организацията
в) Копие от Отчета за приходите и разходите за 2009 г.

Оценка на проектните предложения:

Оценката и избора на проектните предложения става на два етапа:

Първи етап: Оценка за съответствие с формалните изисквания на конкурса
Проектни предложения, които не отговарят на формалните изисквания (Word 2003 или по-ниска версия; шрифт Times New Roman, размер 11; резюме на проекта – до 1 стр.; пълно описание на проекта – до 7 стр.; бюджет на проекта – търсена сума до 5000 лева и най-малко 30% от общия бюджет собствен принос; обосновка на бюджета – до 1 стр.; допустимост на кандидата) се отхвърлят и не подлежат на качествена оценка.

Втори етап: Качествена оценка
1) Групата на съветниците на ФРГИ разглежда и обсъжда постъпилите кандидатури и дава своите препоръки за финансиране.
2) Първа инвестиционна банка съвместно с Настоятелството на ФРГИ взимат окончателното решение за финанасиране.

Проектните предложения се разглеждат от Групата на съветниците на ФРГИ, като критериите за оценка и класиране на проектите са:
а) Съответствие на проекта с целите на фонд „Социална отговорност на Първа инвестиционна банка”
б) Яснота и взаимовръзка между целите, дейностите и очакваните резултати по проекта; Проектът включва комбинация от трите групи дейности, посочени в условията на конкурса;
в) Ангажираност на общността в разрешаването на проблема – оценката ще бъде на база на предоставената информация за очакваното участие на общността в изпълнението на проекта, както и поетите партньорски ангажименти;
г) Реалистичност на бюджета и на привлечения принос от организацията-изпълнител и партньорите й;
д) Капацитет на организацията и участниците в екипа за изпълнение на предложения проект на база на досегашния им опит.

Краен срок за подаване на проектните предложения: 1 март 2010 година, 18.00 часа

 

График
• Обявяване на резултатите – 30 март 2010 г.
• Подписване на договори и начало на изпълнение на проектите – 1.04.2010

Сподели!